Holly3D

Aus SEGA-DC.DE
Holly3D in DCASTLE

Holly3D ist eine 3D-Engine für Dreamcast, die vom deutschen Entwickler A128 entwickelt wurde. Sie benutzt KallistiOS 1.3.x und wurde in C++, sowie in geringerem Ausmaß mit SH4-Assembler geschrieben. Sie basierte ursprünglich auf Iris3D und fand nur in einigen Homebrew-Projekten Verwendung.

Im Jahr 2008 veröffentlichte der Entwickler die Engine inklusive Quellcode im Netz.

Offizielle Beschreibung

History - from Iris3d to Holly: In 2002 I added Triangle Strips clipping and IMD animation with vertex interpolation to Iris3D V0.7 by Olivier Chatry. Olivier the author of Iris3D included the patches into Iris3D V0.9.1. Which is the last official version of Iris 3D. In 2003 I started to modifiy this C++ code just for fun! Since 2003 I replaced (rewrote) around 95% of the C++ code, so I called the SDK Holly and NOT Iris-3D V2 as I thought before. Too much has changed - compared to Iris3D. I rewrote Iris3D just for my own game projects (like DCASTLE). So here it is. Stay tuned for the upcoming release....